Terve naha saladus


Ilu tuleb seestpoolt nagu räägitakse juba sajandeid. Kõik, mida me sööme ja joome või mida me ei söö ja ei joo, mõjutab meie naha tervist ja ilu.
Halb toitumus peegeldub meie nahalt, eriti vananedes. Paljud eluliselt vajalikud toitained, on vajalikud ka naha regeneratsiooniks, et hoida meie nahk särav ja kaunis!
Siin on ülevaade mõnedest vajalikest toitainetest ja vitamiinidest. Alustuseks lühidalt naha ehitusest. 

Naha ehitus 

Ehituselt jaotatakse nahk kolme ossa: 
• pealisnahk ehk epidermis 
• pärisnahk ehk dermis 
• nahaalune rasvkude 
Epidermis koosneb neljast kihist: sarvkihist, sõmerkihist, ogakihist ja põhjakihist. Epidermis uueneb umbes 30 päevaga. Sarvkihi moodustavad tuumadeta keratiini sisaldavad rakud. See naha kiht on paksem taldadel ja peopesadel, õhem kulmudel ja suguelunditel.
Pärisnahk koosneb kahest kihist. Kohe epidermise all on papillaarkiht ehk näsakiht ja seejärel retikulaarkiht ehk võrkkiht. Pärisnahas paiknevad veresoonte võrgustikud – väikesed arterioolid ja kapillaarid ning venoosne – ehk äravoolusüsteem.
Nahk ei imenda vett, kuid imeb sisse rasvlahustuvaid aineid. Märkimisväärne on naha osa ainevahetuses. Näiteks moodustub nahas keratiin, melaniin ja D-vitamiin. Nahk võtab aktiivselt osa vee, mineraalainete, rasvade, valkude, süsivesikute, hormoonide, fermentide, vitamiinide ja mikroelementide ainevahetusest. 


Essentsiaalsed ehk asendamatud rasvhapped 

Essentsiaalsed rasvhapped (ERH) avastati 1929 aastal. Need rasvhapped kuuluvad polüküllastamata rasvhapete ehk PUFA-de gruppi, mida organism vajab, kuid ei ole võimeline ise tootma. Inimene saab neid hädavajalikke rasvhappeid toidust ning toidulisanditest. Ehituse, kasksiksideme asukoha järgi, saab nad jaotada kahte gruppi : omega 3-ja omega 6-rasvhapped. Neid mõlemaid on vaja piisavas koguses ja optimaalses suhtes. 

ERH on 4 põhilist funktsiooni:
1. Nende metaboliidid on vajalikud kõikides organismi rakkudes ja rakumembraanide struktuuris.
2. Olles prekursoriteks, vahendavad nad prostaglandiinide sünteesi, mis on vajalikud raku normaalseks funktsioneerimiseks.
3. Kaitsevad nahka kahjulike välismõjude eest, moodustades sellel kaitsekihi.
4. Samuti reguleerivad nende metaboliidid kolesterooli metabolismi ning transporti organismis. 

Omega-6 rasvhapped on linoolhape (LA) ja arahidoonhape (AA). Linoolhapet organism ei sünteesi. 
Omega-3 rasvhapped on alfa- linoleenhape (ALA), millest kehas sünteesitakse teisi vajalikke rasvhappeid (eikosapentaeenhape (EPA); dokosapentaeenhape (DPA); dokosaheksaeenhape (DHA)).
Esmatähtsad polüküllastamata rasvhapped inimese seisukohalt on linoolhape ja alfa-linoleenhape, mida peab organism kindlasti toiduga saama.

Naha tervise jaoks oluline dieet peaks sisaldama eelkõige palju omega-3 rasvhappeid ja gamma-linoleenhapet ehk GLA (omega-6 rasvhape). Naharakud muudavad essentsiaalsed rasvhapped naharakkudele olulisteks prostaglandiinhormoonideks, mis aitavad kaasa naharakkude võimalikult pikale elueale ning nahatekstuuri ja niisutatuse paranemisele. Omega-3 ja GLA aitavad vähendada põletikku, mis on oluline naha vananemise aeglustamiseks. Enamus omega-6 rasvhapped suurendavad aga põletikku, seetõttu peab tervislik dieet jämedalt sisaldama omega-6 ja omega-3 vahekorras vastavalt 1:1 kuni 4:1. 


• Oomega 3-rasvhapped: alfa-linoleenhapet leidub lina-,oliivi-, soja-, kukui- (ca30%), põldtudra-(ca30%) ja rapsiõlis, kõrvitsaseemnetes ning kõrvitsaseemneõlis, tofus ja pähkliõlis; merekalades; roheliste lehtedega köögiviljades ja kaunviljades (lillkapsas, brokkoli, rooskapsas, muskusmelon). Eikosapentaeenhapet ja dokosaheksaeenhapet merekalades (lõhe, sardiinid, makrell, heeringas, tuunikala, järveforell, siig).
Kasulikud toimed nahale: muudavad naha pehmeks ning hästi niisutatuks, vähendavad naha põletikku ning sellega ka naha vananemist, mõjuvad hästi psoriaatilisele nahale, ekseemidele, võivad vähendada allergiaid, võivad kaitsta akne tekkimise eest. 


• Oomega 6-rasvhapped : linoolhapet leidub taimeõlides (kuningkepi- (ca 70%), vinnamarjaseemne- (ca 68%), värvohaka- (ca75%), päevalille- , kõrvitsa-, maisi-, safrooli-, seesami-, kreekapähkli-, nisuidu- (ca55%), soja- ja rapsiõlis; kalaõlis). Arahidoonhapet saab organism sünteesida, kui on olemas piisavalt linoolhapet.
Arahidoonhappe sisaldus toiduainetes on minimaalne, väikestes kogustes leidub teda loomses toidus, aga ka viinamarjaseemne- kuningkepi-, makadaamia- ja nisuiduõlis (alla 1%).
GLA ehk gamma-linoleenhapet leidub kõige enam taimeõlides( rikkalikult leidub kuningkepiõlis (ca8%)). GLA-st moodustuvad nahas prostaglandiinid, mis muudavad naha pehmeks, siledaks ja hästi niisutatuks. Selle puuduse korral muutub nahk kuivaks, ketendavaks, võib tekkida ekseem ning aeglustuda naha paranemine.
Omega 6-rasvhapped on olulised naha ja juuste kasvu stimuleerimise. 

Kindlasti peab arvestama rasvhapete tarbimisel sellega, et liiga palju pole hea. Kõik peab olema tasakaalus. 


Antioksüdandid

Antioksüdandid on ühtseks nimetuseks ainetele, mis kaitsevad meid kahjulike organismis ja toidus toimuvate oksüdatsiooni protsesside eest. Need protsessid tekivad vabade radikaalide toimel, mis võivad organismis tekkida tugeva füüsilise treeningu, stressi, ravimite tarvitamise, suitsetamise, kiirguse, liigse päevitamise või keskkonna mürkidele eksponeerituse tagajärjel.
Tähtsamad antioksüdandid on:

• Vitamiin A(retinool)
On rasvlahustuv vitamiin, millel on organismis täita tähtis funktsioon eelkõige naha, limaskestade ja silma ülesehituses. Samuti on oluline normaalse juurdekasvu, taastootmise ja optimaalse immuunsüsteemi jaoks.
Vitamiin A-d saame eelkõige võist ja margariinist, kuhu on teda lisatud, rasvasest kalast ja maksatoitudest.
Selleks, et organism saaks sünteesida vitamiin A-d, on vaja pro-vitamiini beetakaroteeni. Seda leidub tugevat värvi puu-ja juurviljades ( tomat, kõrvits, spinat,porgand, lehtkapsas, aprikoos). Beetakaroteen on üheks tähtsamakas toidust saadavaks antioksüdandiks.
Dermatoloogid soovitavad tarvitada vitamiin A-d, et hoida nahk siledana ja noorena. Aitab kortsukeste, akne, ekseemide ja venitusarmide puhul.
Vitamiin A defitsiidi korral naha seisukohast võib ilmneda kuiv, kare ja kestendav nahk, juuksed kaotavad oma läike ja muutuvad nõrgaks, suureneb küünte murdumine, hammaste defektid.
Liigtarbimise korral esineb mitmeid ohte.
Mürgitusohu tõttu tuleb olla ettevaatlik A-vit manustamisel retinooli näol, beetakaroteenil mürgitusohtu pole. 

• Vitamiin C (askorbiinhape)
On vesilahustuv vitamiin, antioksüdandina kaitseb C vitamiin rakkude ja kudede lagundamise eest. Osaleb sidekudude ülesehituses ja alahoidmises. Eriti oluline on see luukudedele, hammastele ja kõhredele.
Vitamiin C stimuleerib kollageeni sünteesi, kaitseb nahka päiksese kahjulike mõjude eest, kaitseb nahka vabade radikaalide eest neid neutraliseerides.
C-vitamiini sisaldavad tomat, spinat, mango, kapsas, piprad, maasikad, tsitruselised nagu apelsin ja laim ning brokkoli ja teised rohelised viljad. Kuna C-vitamiin on vees lahustuv vitamiin ja tugeva kuumutamisega läheb C-vitamiin toidus kaotsi, siis tasuks C-vitamiini rikkaid toite tarbida võimalikult algupärasel kujul.
C vitamiini ei soovitata suurtes kogustes pika aja jooksul lisaks võtta. 

• Vitamiin E (tokoferool)
On äärmiselt tähtis rasvlahustuv antioksüdant. Organismi vitamiin E vajadus kasvab polüküllastamata rasvhapete tarbimise suurenedes ja paljud võivad vajada E vitamiini suuremas koguses, kui on toiduga võimalik saada!
Oma antioksüdantse toime tõttu kaitseb vitamiin E nahka UV-kiirguse eest, saastuse, ravimite ning teiste kahjulike toimete eest, mida põhjustavad vabad radikaalid.
Vitamiin E on vitamiin A regulaator, mis on oluline naha tervises.
Vitamiin E on oluline roll naha vananemises, ta aitab nahka hoida nooruslikuna, vähendades kortsukesi. Samuti on vitamiin E väga kasulik armide ennetamises ja ärahoidmises, ka venitusarmide. Vähendab transdermaalset veekadu ning tugevdab naha kaitseomadusi.
E-vitamiini allikateks on pähklid, seemned, rohelised viljad, maapähklivõi, avokaado, teraviljad ja naturaalne õli.
Mõju on tugevam kui kasutada E vitamiini välispidiselt kreemide, losjoonide jne näol. Samas on täheldatud E vitamiini nahka ärritavaid juhuseid.

• Seleen
On mineraal, mis koostöös E-vitamiiniga kaitseb rakke ning vähendab vähiriski. Lisaks on seleen tervete juuste ja küünte säilitajaks ning immuunsüsteemi turgutajaks. Seleeni leidub küüslaugus, lihas, seemnetes, munades, kalas, kanas ja Brasiilia pähklites. 

• Koensüüm Q10
On vitamiini sarnane ühend, mida leidub nii looduses kui inimorganismis. Tema põhiülesandeks on energia generatsioon. Kõige rohkem leidub teda kudedes mis vajavad palju energiat (nt süda, kopsud, maks).
Koensüüm Q10 tugevdab organismi rakke ja aitab võidelda vabade radikaalidega. Kiirendab raku kasvu. Q10 kasu on maksimaalne kui seda tarvitada koos vitamiin C-ga. 


Vitamiinid

• B-grupi vitamiinid – neid on kokku kaheksa. B vitamiinide puudus võib vähendada energiatootmist ja rakkudes toimuvat energia kasutust.
Annavad nahale terve jume ning hoiavad naha niiskustasakaalu. Vitamiin B3 (niatsiin) ja vitamiin B5 (pantoteenhape) on väga populaarsed nahahooldus vahendite koostisosad, sest nad säilitavad väga hästi naha niiskustaset. Vitamiin B5 mõjub soodsalt ka akne ravis. Vitamiin B1(tiamiin) mõjub hästi kardiovaskulaar süsteemile. Selle vitamiini vajadus on suurem sportlastel.
Vitamiin B7 ehk biotiin omab soodsat toimet nahale, juustele ja küüntele. 
Foolhape omab väga suurt tähtsust rakkude jagunemise protsessis, suurenenud vajadus rasedatel.
Erinevaid B vitamiine saab teraviljadest, lihast, pärmist, munadest, rohelistest aedviljdeast, kalast, maksast. 

• Vitamiin K
On rasvlahustuv vitamiin. Peamised ülesanded on verehüübimine ja veresoonte parandus. Vitamiin K-l on profülaktiline, ennetav toime. Osaleb hüübimisfaktorite sünteesis, kaitseb ja tugevdab kapillaaride seinu. Näidustatud kuperoosa puhul. Vähendab tumedaid silmaaluseid On antioksüdant, neutraliseerib vabu radikaale. Teiseks tähtsaks ülesandeks on kaltsiumi sidumine organismis. Vitamiin K puudus on väga haruldane. Leidub teda petersellis, kurgis, spinatis, jääsalatis ja brokkolis; kalasaadustes.

tagasi

Syitä ostaa yleisiä lääkkeitä online-apteekissa

Kaikki haluavat tehdä ostoksia joutumatta ulos sohvan sohvalta. Joten tekniikka on tuonut hienon tavan tehdä ostoksia ilman astumista ulos, online-apteekki. Voit käyttää verkkolääketuetteja saadaksesi tilauksesi kotiovellesi. Mitä syitä voit odottaa ostavan geneerisiä lääkkeitä online-apteekissa? Seuraavassa on joitain syitä mennä läpi.

Tässä kiireisessä maailmassa me tarvitsemme kaikkea mukavuusamme mukaan. Ja tekniikka on tehnyt sen mahdolliseksi. Voimme saada kaiken, mitä haluamme vain palaamalla kotiin. Olipa kyseessä muutamia tärkeitä laskutuksia, pankkitoimintaa, neuvottelupuheluita tai ostoksia, kaikki voidaan tehdä vain käynnistämällä kannettava tietokoneesi.

Uusi verkkokaupan trendi on laskussa, ja apteekit ovat päättäneet kokeilla käsiään tässä uudessa trendissä. On olemassa monia online-apteekkeja, jotka käsittelevät lääkkeitä. Suurin osa niistä käsittelee geneerisiä, määrättyjä ja ylipainotteisia (OTC) lääkkeitä. Ostosvaatteissa ja elektroniikassa on omat edut, samoja etuja, joita voit ostaa geneeristen lääkkeiden verkossa.

Viagra tupakoitsijan | Viagra tiedot | Cialis teokset | Tadalafiili kesto